perjantai 31. elokuuta 2012

Dragonfly

Enpä yhtään ihmettele, että sudenkorennon nimi on englanniksi dragonfly.
Klikkaa  kuvaa.

Ruotsiksi trollslända.

Latinaksi libellula.
Näin olin ymmärtävänäni, kun hieman surffailin netissä.

Lauantai aamusella, kun hiippailin aamutakissa terassinportaille auringon valokylpyä ottamaan, harmittelin, ettei kädessä ollut kameraa. Siihen istuttuani, eipä aikaakaan, kun polvelleni istahti korento. Korento siinä nyökytteli pitkän aikaa ja minä olin hipihiljaa, ettei se vaan heti karkaisi.
 
Aikansa siinä kykittyään, korento laski peräpäästään pienen mustan pisteen aamutakilleni. ;) Se antoi minulle intiaaninimen: Hän, jonka helmaan sudenkorento kakkasi. :D

8 kommenttia:

  1. Hauskan intiaaninimen sait :D Ja upeita kuviakin!

    VastaaPoista
  2. Korennot ovat tosiaan aika hienoja. Toisin kuin monista muista hyönteisista tykkään kyllä näistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä on. Harmi, etten ole enmpiä saanut kuvattua. Korentoja on niin monenlaisia. Suurempiakin täällä lenteli, mutta eivät piitanneet asettua mun kuivattavaksi.

      Poista
  3. Sinut on heimomerkitty ;o)

    Kauniit kuvat!

    VastaaPoista
  4. Hei,sinulle on blogissani haaste,jotenka käyppäs hakee:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin vilkaisemassa. Keittiöhaaste, huii. Katsotaan koska saan kuvattua sen, sitten bloggaan.

      Poista